Murtad?? Jailani ohh Jailani...



Utusan Malaysia, 9 Mei 2008, mukasurat 14.


gambar ni aku amik kat http://anginperubahan.blogspot.com. thanx bro coz postkan gambar tuh...

Kepada yang tak tau, namer peguam si Fatimah tu adalah Ahmad Jailani Abdul Ghani.. Soalan aku senang je... Aperkah Agamanya (agama Jailani)? Aperkah Yang Telah dilakukan beliau Untuk Fatimah?

Inikah sikap Melayu yang dikatakan membela agama sendiri iaitu Islam? (Jailani tu islam kan? Maaf kalau aku salah taip, maner tau dier dah convert agama.. tapi setau aku dier ISLAM).. aku bukanlah seorang ustaz ataupun pendita yang bijak, cuma sebagai seorang yang mencintai islam, tidak mungkin aku akan membantu seseorang yang islam lain untuk murtad.. berdosa besar aku..

KOrang, tolonglah nilaikan... aku takut disebabkan kes nih semakin ramai yang akan folow jejak si Fatimah tu... so sesame laa kiter renung2kan Siapakah Ahmad Jailani Abdul Ghani dan Mengapakah beliau bertindak sedemikian??..

adios...

7 comments:

  MAT CHENCANG

May 16, 2008 at 4:23 AM

Kami ada idea baru untuk istilah murtad yang terjadi dikalangan orang yang memeluk agama Islam untuk urusan duniawi...

Antaranya:-
Islam Perniagaan
Islam Jual Beli
Islam Syarikat
Islam Kewarganegaraan
Islam Politik

dll..

Kalo ikutkan ade lagi..
Setiap kelas Islam moden diatas tu ade contoh-contohnya, kita boleh fikirkan sendiri keadaan yang bagaimana..

Kes jailani ni untuk kelas Islam perniagaan bagi pandangan kami..

Walhal, pada hakikatnya Islam itu adalah agama yang teragung dan tujuannya hanyalah untuk yang satu Allah SWT, tiada yang lain..

  MAT CHENCANG

May 16, 2008 at 4:25 AM

Kalo jailani ikhlas memeluk Islam kerana Allah SWT, tak mungkin dia akan mengambil keputusan untuk murtad selepas bercerai..

Itu sahaja pandangan dari kami mat chencang

  pengyu

May 16, 2008 at 5:06 AM

thanx matchencang atas komen tersebut... smoga aper yang dibentangkan akan memberi iktibar kepada kita semua...

  pengyu

May 16, 2008 at 5:06 AM

thanx matchencang atas komen tersebut... smoga aper yang dibentangkan akan memberi iktibar kepada kita semua...

  anwar dot com

May 16, 2008 at 10:03 AM

salam,

ada masa mohon tonton video2 ni..

Video 1

http://www.youtube.com/watch?v=JEYnh9Yvtew

Video 2

http://www.youtube.com/watch?v=mrNv44WoJck&feature=related

sumber :

http://www.anwaribrahimdotcom.blogspot.com/

  mohd fauzan

May 19, 2008 at 8:52 PM

kiamat

  pengyu

May 20, 2008 at 1:46 AM

komen yang simple dari mohd fauzan, tapi mendalam maksudnye..