korang Perasan atau TIDAK???..

assalamualaikum.. salam sejahtera dan salam perpaduan...

hari tuh aku sajer laa bukak harakah daily (yg online).. tetiber aku nampak poll nih..



aku pun undi laa... aper undi aku??(undi anda adalah rahsia)... heheh!! so lepas undi aku pun pi laa kat link untok show result... ni aderlah resultnyer..



aper yang aku nak jelaskan kat sini.. korang perasan tak gambar yang pertama tu...
soalan dier.. Ketuanan Melayu bukan milik Mutlak UMNO dan sudah TIDAK RELEVAN KEPADA BANGSA MELAYU. Setuju atau Tidak?

tapi biler kiter tengok keputusan poll, soalan dier berubah.. aku tak tau laa tuh disebabkan typing error ataupun terlupa nak letak.. cuma aku musykil laa kat sini.. ayat keputusan poll tu adalah Ketuanan Melayu bukan milik Mutlak UMNO. Setuju atau Tidak?

kemana hilangnya ayat tidak relevan kepada bangsa melayu?? urm.. aku bukan ape.. aku amik bende nih dari harakah daily.. harakah kepunyaan PAS dan pemimpin PAS adalah seorang MELAYU yang beragama islam..

tapi kenapa tergamak harakah daily boleh buat poll menyatakan konsep ketuanan Melayu tidak relevan kepada bangsa melayu sendiri.. adakah bermakna PAS menyokong penuh hasrat DAP untuk memansuhkan pembangunan orang Melayu (sebagai contoh penghapusan DEB)?

maaf kalau aku menyinggung perasaan pelbagai pihak.. tapi aku sebagai orang melayu yang beragama islam turut tersinggung dengan poll tersebut.. tengok saja keputusannya, berapa ramai yang kata setuju?

aku juga tak bermaksud nak menghina kaum lain, cuma kaum lain kene ingat, itu adalah perjanjian korang dulu semasa nak hidup kat bumi bertuah Malaysia nih.. so jgn pertikaikan kenapa kaum Bumiputera dapat bermcm2 kelebihan..

takmo citer banyak, pada aku, korang tepuk lah dada tanya selera.. pikirkan aper yang aku post nih... aku mengalu-alukan sebarang bentuk komen dari korang...
adioss....

4 comments:

  abg bo

May 19, 2008 at 10:11 PM

setuju x ape aku cakap ni??
orang yang mengundi setuju tu terlalu taksub berpolitik...
dan orang yang buat soalan tu berdasarkan semangat politik tanpa disedari sebenarnya soalan tu memakan dirinya sebagai orang melayu yang beragama islam!!!
senang cite, penulis x faham apa yang dia tulis...
tak salah kite nak berpolitik!!
tapi jangan sampai orang laen gelakkan kite yang xpernah nk bersatu pertahan kan kontrak sosial...
jangan pandang kontrak sosial semata2 pada sudut politik...
tapi pandang dari segi hak ketuanan melayu di malaysia!!!

  pengyu

May 20, 2008 at 1:43 AM

saye stuju ngan komen abg bo.. itu aper yang saya fikirkan sebelum ni.. terima kasih atas komen bernas kamu nih.. kepada yang lain, truskan memberi komen2 yang bernas dan ikhlas..

  mie

May 22, 2008 at 5:58 PM

setuju...

  Sinar Cahaya

May 25, 2008 at 4:18 AM

Apa motif harakah daily mengadakan poll sedemikian??? kembalilah pd sejarah...sila lawati sinarcahayabaru.blogspot.com